۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۶۲۴۷۴۳

بوشهر| ۷۰۰ مبلغ و مبلغه‌ به مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شدند

بوشهر| ۷۰۰ مبلغ و مبلغه‌ به مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شدند
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر ۷۰۰ مبلغ و مبلغه‌ به نقاط مختلف استان بوشهر اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا ظهر امروز در جمع کارشناسان مذهبی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم روحانیون و مبلغان در بصیرت افزایی اظهار داشت: مبلغان در ایام ماه محرم و صفر به نقاط مختلف محروم استان بوشهر در راستای بصیرت افزایی و تبیین ایام ماه محرم و صفر اعزام شدند.

وی، از اعزام 700 مبلغ و مبلغه به مساجد و تکایای استان در دهه آخر ماه صفر خبر داد و بیان کرد: فعالیت تبلیغی مبلغان تا شب شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع)  و رحلت پیامبر اکرم(ص) ادامه دارد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: اعزام مبلغان با توجه به اهمیت تبلیغ در اسلام به ویژه تبلیغ چهره به چهره احکام اسلام و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی‌نیا با اشاره به برنامه‌های تبلیغی مبلغان در دهه آخر صفرتصریح کرد: در این ایام ضمن تبیین شعار سال، گام دوم انقلاب، جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه، عزاداری و امور فرهنگی و مذهبی در جامعه توسط مبلغان مورد توجه می‌شود.

وی برگزاری نماز جماعت، بیان احکام، سخنرانی درخصوص سیره عملی و فضایل اهل بیت به ویژه پیامبر اکرم(ص)  و امام رضا(ع) و امام حسن(ع)، احیای امر به معروف و نهی از منکر، احسان و نیکوکاری، ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده، بیان اهمیت مقابله با سبک زندگی غربی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ را از دیگر برنامه‌های این مبلغان ذکر کرد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ به مناطق فاقد روحانی و روستاها است افزود: این مبلغان دینی بیشتر به روستاهای بدون روحانی و مناطقی که برنامه مذهبی خاصی در طول سال ندارند، اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمودی‌نیا تاکید کرد: بنا به اهمیت تبیین معارف الهی و بصیرت افزایی اعزام مبلغ در مناسبت‌ها می‌تواند در تقویت بنیه اعتقادی آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان مؤثر باشد و در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن جامعه را بیمه کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات